Vi stiller skarpt på naturens rolle i Grønland eksemplificeret gennem sælen i grønlandsk kultur.
Modulet kan afvikles ved jer på jeres skole eller i vores kultursal i Aarhus, som er et spændende rum, der lægger op til samtale om traditioner og materialer alt efter hvad I ønsker. Skoleformidlingen dækker hele Region Midtjylland.
Det er ikke en forudsætning, at eleverne har kendskab til Grønland eller sælen på forhånd. Modulet egner sig både som en introduktion eller afslutning på en emneuge om Grønland.
I får inden besøget et ark med inspirationsforslag til, hvordan sælen kan blive en del af undervisningen på skolen bagefter.
På dagen medbringer formidleren spilleplader og printer de sæler der skal farvelægges. De filer sender jeg også til dig inden, så du kan bruge dem fremover.
Eleverne beholder deres papirsæler, ligesom I frit kan bruge spillet i undervisningen fremover.
For at skabe bedst mulig sammenhæng mellem dette forløb og elevernes læring i klasselokalet, er det en god idé at koble forløbet til et emne, I arbejder med før og efter.
Find inspiration under ’undervisningsmateriale’, hvor der er linket til relevante forløb på forskellige portaler.
Formålet med forløbet er, at:
Eksempler fra Fælles Mål:
Natur/teknologi, efter 2. klasse
- Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'perspektivering', hvor eleven kan genkende natur og teknologi i sin hverdag.
Natur/teknologi, efter 4. klasse
- Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'perspektivering', hvor eleven kan relatere natur og teknologi til andre kontekster.
Modulet kan afvikles ved jer på jeres skole eller i vores kultursal i Aarhus, som det passer jer. Hvis det bliver afviklet i Århus, betaler skolen selv for transporten.
SEKUNDÆRT materiale
SEKUNDÆRT materiale
Kontakt formidler Johan Burlund Fink, hvis der er spørgsmål vedrørende forløbet.
Tilmelding foregår på vores hjemmeside, nederst.