Gratis

Ned i tempo og ud af bogen – matematik i indskoling

Beskrivelse

Photo by CDC on Unsplash

Baggrund:
Arbejdet med tal og talforståelse fylder meget i matematikundervisningen i indskolingen. Talforståelse i indskolingen handler om at give børnene en solid matematisk basis, som de kan bygge videre på igennem hele deres skolegang. Det indebærer ikke blot at regne rigtigt, men også at forstå tallenes betydning, relationer, opbygning og anvendelse i den virkelige verden.

Målgruppe:
Undervisere i matematik i 1.-3. klasse.

Indhold:
Denne workshop giver dig idéer til, hvordan du kan supplere din daglige undervisning med aktiviteter som giver plads til fordybelse i faget og arbejder med forståelsen. Der arbejdes med konkrete materialer, spil og forslag til opgaver som kan fremme en interesse i faget og skabe et trygt læringsmiljø.

Formål:
Du får inspiration til, hvordan du med konkrete materialer og spil kan facilitere aktiviteter som har fokus på samarbejde, modellering og ræsonnement og forståelse af tallene og deres opbygning

Form:
Workshop med oplæg og praksisforløb, der aktiverer kursisterne.

Underviser:
Dorthe Vibe Querling, Pædagogisk konsulent VIA CFU

Kontakt
Pernille Lund
Sted
VIA University College
Prinsens Allé 2
8800 Viborg

Lokale oplyses ved indgangen

Tilmelding

Log på Viborg Kommunes kursuskatalog her: Katalog Viborg Kommune (plan2learn.dk) og skriv Skole i søgefeltet. Så kan du læse mere om indholdet i de enkelte kurser og melde dig til efter aftale med din skoleleder. Kurserne er gratis at deltage i.

Tilmelding
Tilmeldingsfrist
10.02.2025