Materialet guider eleverne gennem påskeugens begivenheder, gennem forskellige former for genfortællinger af påskeugens begivenheder. Materialet er bygget op omkring et samspil mellem viden om forårets komme, den kristne påske og påsken som tradition i Danmark. I materialet arbejdes der med følgende emner:
Der er et kirkebesøg indlagt i projektet samt flere kreative opgaver. Den enkelte lærer aftaler selv med den lokale kirke, hvor i forløbet kirkebesøget lægges alt efter, hvilke arrangementer der er og hvilke aktiviteter, der kan laves i kirken.
Find og bestil undervisningsmaterialet på www.vibsko.dk
OBS! Kirkebesøget arrangeres selv af læreren.
Trinmål for 0.klasse relateret til de naturfaglige elementer i undervisningsmaterialet:
- lægge mærke til naturfaglige fænomener fra hverdagen, herunder tænke over, stille spørgsmål til og tale om deres iagttagelser
- kende til årets og døgnets gang og til begivenheder i naturen, som er knyttet dertil
- i relation til at kende til årets gang er her knyttet en kirkelig højtid, der på anden vis ritualiserer denne tid på året.
Eksempler fra Fælles Mål:
Kristendomskundskab
- Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'bibelske fortællinger', hvor eleven kan udtrykke sig om centrale bibelske fortællinger.
- Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'kristendom', hvor eleven kan udtrykke sig om, hvad kristendom er og om centrale begivenheder i kristendommens historie, herunder folkekirkens betydning i Danmark.
Forløbet foregår i en nærtliggende kirke.
For en del skoler vil der være gå- eller cykelafstand til kirken.
Find bustransport på Rejsekortets prisberegner, bed jeres skolesekretær oprette Erhvervsrejsekort og booke plads hos Midttrafik (på 87 40 82 40), hvis I over 20 rejsende.
Bestil materialet til dette forløb på: www.vibsko.dk - indskolingen
Tilmeldinge foregår på mail - noter antal elever, klasser, klassetrin samt evt. særlige hensyn.
OBS! Kirkebesøget arrangeres selv af læreren.