Gennem en dialogbaseret omvisning oplever, diskuterer og forholder eleverne sig til den aktuelle kunstscene og de kunstneriske udtryk, der er del af den tid, de selv tilhører.
Udstillinger i skoleåret 2024/2025:
20.09.24 - 12.01.25
Farming Fire, Mikkel Ørsted
20.09.24 - 12.01.25
Plastic Milk, Jens Settergren
24.01.25 - 11.05.25
Memory, Benedikte Bjerre & Johannes Büttner
24.01.25 - 11.05.25
Colour Instruments, Christina Augustesen
Med udgangspunkt i den aktuelle særudstilling tager kunstsamtalen afsæt i det konkrete møde, der opstår mellem eleverne, værkerne og underviseren.
Omvisningen tilrettelægges i samarbejde med underviseren og målrettes efter det specifikke klassetrin og ønsker. Kontakt Viborg Kunsthal og hør nærmere - vi skræddersyer løsninger til jer.
I forbereder jer inden for de emner og metoder, I har aftalt med Viborg Kunsthal.
Tal om jeres oplevelse med Samtidskunst. Giver den et billede af den verden, I lever i?
Formålet med dette forløb er, at eleverne får kendskab til samtidskunsten – fra den danske og udenlandske kunstscene.
Eksempler fra Fælles Mål
Dansk Eleven kan sammenfatte sin fortolkning. Eleven kan lytte aktivt til andre og følge op med spørgsmål og respons. Eleven har viden om æstetisk sprogbrug.
Billedkunst Eleven har viden om billeders kommunikative funktion. Eleven kan vælge mellem forskellige optikker i billedanalysen.
Der er cykelafstand for mange byskoler, og bus nr. 2, 62, 750 og 751 standser tæt ved kunsthallen.
Find bustransport på Rejsekortets prisberegner, bed jeres skolesekretær oprette Erhvervsrejsekort og booke plads hos Midttrafik (på 87 40 82 40), hvis I over 20 rejsende.
SEKUNDÆRT materiale
SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.
SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.