Animation, MikroBits, programmering og Kloge Hænder
Der er arrangementer for både mellemtrinnet og udskolingen.
Mellemtrin
Uge 40 (1.- 4. oktober): Fremtidens plastik – og animation
Verdens forbrug af plastik udgør et større og større problem, og denne aktuelle problemstilling kan dine elever nu være med til løse! Eleverne skal arbejde med forskellige eksperimenter med plastik, og de skal efterfølgende animere processen.
Uge 45 (5.- 8. november): Engineering Day: løs udfordringer med MikroBits
Engineering er ingeniørens arbejdsmetode, hvor formålet er at finde praktiske løsninger på praktiske problemer med inddragelse af teknologi. Det gør vi denne dag i Naturvidenskabernes Hus! Arrangementet er del af det nationale event Engineering Day.
Udskoling
Uge 37 (11.-12. september): Pigerne programmerer og bygger robotter
Er IT og robotter kun for drenge? Nej, bestemt ikke! Til Girls’ Day in Science i Naturvidenskabernes Hus skal pigerne både programmere og arbejde med robotter. Samtidig får pigerne svar på, hvad de kan blive med en uddannelse inden for IT, robotter og programmering.
Uge 41 (8.-11. oktober): Mikroorganismer, gæring – og animation
Med udgangspunkt i en case med De Danske Gærfabrikkers virke skal eleverne lave en række øvelser omhandlende gær og gæring. Den viden eleverne opnår ved øvelserne omsættes derefter til billeder og film i en kreativ animationsproces.
Uge 43 og 44 (22. oktober-1. november): Har du Kloge Hænder?
Rollemodeller og spændende jobmuligheder er hovedingrediensen i et Kloge Hænder arrangement. Eleverne møder faglærte, der fortæller om deres uddannelses- og karriereveje, og de får et indblik i, hvilke attraktive muligheder der venter forude, når man har en erhvervsuddannelse.
Alle forløbene ligger på KLC, hvor du ligeledes kan finde mere information.
Tilmelding: kontakt [at] nvhus [dot] dk