Her er der mulighed for at undersøge og arbejde med de materialer og tematikker, som eleverne møder på den aktuelle særudstilling. Forløbet kan tilrettelægges og målrettes specifikke klassetrin og ønsker.
Udstillinger i skoleåret 2024:
26.01.24 - 05.05.24
Bricolage, Jakob Hunosøe
26.01.24 - 05.05.24
Moonment, Shizu Li
17.05.24 - 08.09.24
MÅNE OP, Sophia Kalkau og Ursula Ankjær
17.05.24 - 08.09.24
Flow, Anna Taina
20.09.24 - 12.01.25
Farming Fire, Mikkel Ørsted
20.09.24 - 12.01.25
Plastic Milk, Jens Settergren
Eleverne opfordres til at undersøge, analysere og arbejde praktisk videre med samtidskunstens medier og strategier ud fra tanken om, at samtidskunst ikke kun skal ses, men også opleves, medskabes og reflekteres.
Formålet med dette forløb er, at eleverne får kendskab til samtidskunsten fra den danske og udenlandske kunstscene. Eleverne lærer om samtidskunst og får en forståelse af forskellige medier. Eleverne lærer at diskutere og reflektere over kunsten.