Analyseworkshop

Beskrivelse

Gennem diskussioner og praktiske øvelsesforløb åbner vi i fællesskab op for forståelsen af kunstværkerne på den aktuelle særudstilling.

På tværs af medier og materialer lægger samtidskunsten op til en række nye perspektiver på den tid, vi lever i. Gennem diskussioner og praktiske øvelsesforløb åbner vi i fællesskab op for forståelsen af kunstværkerne på den aktuelle særudstilling.

Eleverne arbejder først i mindre grupper i udstillingen, inden vi samles og laver en fælles gennemgang.

Forløbet kan tilrettelægges og målrettes specifikke klassetrin og ønsker.

Formål

Formålet med dette forløb er, at eleverne får kendskab til samtidskunsten – fra den danske og udenlandske kunstscene. 

  • Formålet er: At eleverne lærer om samtidskunst. At de får en forståelse af de forskellige medier. At de bliver i stand til at analysere, diskutere og reflektere over kunsten. 
  • Elever får mulighed for at debattere samfundstendenser. Kunstsamtalen giver eleverne et indblik i de forskellige medier og lærer dem at forholde sig til fx. videokunst, skulpturer eller konceptkunst.