Eleverne kommer på et løb (se undervisningsvejledningen) gennem Woop-appen, hvorved de bruger den viden, de har fået med sig i undervisningen.
Materialet indeholder elevtekster om emnerne samt opgaver og aktiviteter, fx lav en tegneserie, analysér en salme, interview en præst. Til sidst foreslås et løb, som laves af læreren ved hjælp af app’en »Woop,« hvor posterne undervejs kan fungere som en repetition af de enkelte emner.
I materialet foreslås nogle af de spørgsmål, som læreren kan sætte ind i app’en. Læreren kan selv lave flere spørgsmål, hvis det ønskes.
Eleverne evaluerer på kirkebesøget og Woop-appen på klassen.
Eleverne lærer om Danmarks kirkehistorie fra Harald Blåtand til den lokale kirke i dag.
Eksempler fra Fælles Mål
Se nærmere beskrivelse af formål på www.vibsko.dk under "Udskoling" og "Løb gennem DKs kirkehistorie"
Materialerne bestilles på bestillingssiden på www.vibsko.dk - de fås både fysisk og/eller digitalt til udskolingen. Vær dog obs på at tilhørende tislinje plakat altid sendes ud fysisk til alle tilmeldte klassen.